حضور فعال پيشگامان كوير در نمايشگاه تله كام سوييس

یزدفردا "نمايشگاه تله كام جهاني 2009- International Telecommunication Union كه به عنوان بزرگ‌ترين نمايشگاه صنعت فن‌آوري اطلاعات و مخابرات در جهان به شمار مي‌رود با حضور شخصيت هاي مختلف از كشورهاي گوناگون در ژنو در كشور سوئيس برگزار شد.

به گزارش یزدفردا بنابراعلام روابط عمومي گروه پيشگامان كوير: ITU به عنوان يكي از نهادهاي زير مجموعه سازمان ملل به عنوان اتحاديه جهاني مخابرات فعاليت مي كند و نمايشگاه تله كام ITU هر سه سال يكبار در شهر ژنو برگزار مي شود و بزرگان مخابراتي جهان با رونمايي از اخرين دستاوردهاي مخابراتي و ارتباطي خود در آن شركت مي كنند.

شركت ارتباطات كوير كه يك شركت با گستره فعاليت بين المللي مي باشد به عنوان يكي از زيرمجموعه ها و در قالب نماينده گروه پيشگامان كوير در اين 2009 – ITU شركت كرد و به ارائه آخرين دستاوردهاي گروه پرداخت.



بان كي مون افزود: ICT براي مقابله با مشكلاتي كه در زمين با آن مواجه مي‌شويم يعني تهديد تغييرات جوي حياتي هستند.

وي به عنوان نمونه به همكاري سازمان ملل با شركت‌هاي تلفن همراه و سايرين براي انتقال اخبار هواشناسي به كشاورزان آفريقايي از طريق ارسال پيام كوتاه به تلفن همراه آن‌ها اشاره كرد و از اين صنعت خواست به نوآوري‌هاي اين چنيني بيش‌تري دست بزنند.

دبير كل سازمان ملل همچنين با درخواست از كشورهاي در حال توسعه به جهت تلاش براي پيشرو بودن و نوآوري‌ها افزود: دولت‌ها و صنايعي كه استراتژي رشد سبز را به‌كار بسته‌اند قهرمانان محيط زيست و رهبران اقتصادي در قرن بيست و يك هستند.

در ادامه اين برنامه، نلسون ماندلا، رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی در پیام ویژه ویدیويي از انتقال تجربيات و فرهنگ ها به عنوان قدرتمند ترین ابزار برای پیشرفت انسان ياد كرد.

اما شركت هاي مخابرات ايران (TCI) نيز شامل بخش خصوصي و شركت هاي وابسته به وزارت ارتباطات جمهوري اسلامي ايران،‌در همايش ITU Telecom World 2009 شركت كردند

علاوه بر گروه پيشگامان كوير، شركت مخابرات ايران، شركت ارتباطات زيرساخت و سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و يك شركت ديگر بخش خصوصي حضور داشتند كه در جزيره ايران به معرفي توانمندي هاي خود در عرصه هاي مختلف پرداختند.

محمد يوسف جوكار، نماينده گروه پيشگامان كوير يزد در همايش ITU Telecom World 2009 در خصوص توانمندي هاي ارائه شده در اين نمايشگاه گفت: گروه با دو محور ترافيك اينترنتي و همچنين VOIP در اين نمايشگاه شركت كرد.

وي افزود: خوشبختانه گروه توانست با استفاده از فرصت نمايشگاه و حضور در كنار بزرگترين شركت هاي مخابراتي دنيا مذاكرات سازنده اي را داشته باشد.

جوكار به مذاكرات گروه پيشگامان كوير با شركت هاي مخابراتي روسيه خبر داد و افزود: در اين مذاكرات تلاش شد كه ايران به خط فيبرنوري اينترنت روسيه كه در حال حاضر در دست احداث مي باشد، بپيوندند كه خوشبختانه با استقبال روس ها مواجه شد و مذاكرات در اين خصوص ادامه دارد.

قائم مقام شركت بين المللي ارتباطات كوير افزود: در خصوص تلفن بين المللي VOIP مذاكرات سازنده اي با مقامات ارشد شركت هايي از كشورهاي سوئيس، انگليس، آلمان، فرانسه، هلند، اسپانيا، كره جنوبي، چين، هند، پاكستان، مالزي، زيمباوه و ... داشته ايم كه اميدواريم به زودي نهايي شود.

جوكار همچنين از مذاكراتي خبر داد كه بر اساس آن شركت هاي سوييسي در طرح هاي مخابراتي گروه پيشگامان كوير در حوزه VOIP، تلفن بين المللي سرمايه گذاري خواهند كرد.

وي با اشاره به اينكه مديران ITU علاقه خود را براي پيوستن جمهوري اسلامي ايران به اين اتحاديه ابراز كردند، گفت: همچنين مذاكراتي در رابطه با مشاركت فعال گروه پيشگامان كوير يزد در نمايشگاه هاي آتي اتحاديه جهاني مخابرات انجام شده است.

گفتني است این نمایشگاه با حضور سران برخي از کشور دنیا برگزار شد و نمایندگان بیش از ۱۵۰ کشور در آن حضور داشتند. از نكات قابل توجه در اين دوره از نمايشگاه ITU مي توان به استقبال چشمگير بازديدكنندگان از غرفه ايران اشاره كرد كه با توجه به فرهنگ و معماري ايران طراحي و مورد استقبال بازديد كنندگان قرار گرفت.

همچنين گروه يشگامان كوير يزد يكي از ارائه دهندگان تلفن بين المللي VOIP در ايران مي باشد كه برنامه هاي زيادي را در حوزه ارتباطات ايرانيان با كشورهاي مختلف دنيا در دست اجرا دارد كه مي توان به استفاده از پيش شماره 040 ، تلفن چلچله در اين خصوص اشاره كرد.
2009 – ITU در روز از پنجم اكتبر (13 مهرماه) با سخنراني شخصيت هاي مختلف از جمله بان كي مون، دبير كل سازمان ملل گشايش يافت. دبير كل سازمان ملل با حياتي خواندن فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات براي مقابله با تغييرات جوي، اين صنعت را به يافتن ايده هاي جديد براي به‌كارگيري فن‌آوري و حاصل شدن يك اقتصاد سبز فراخواند.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا